vrijdag 10 november 2023

Winter Wishes Bouquet

Hallo blogmaatjes,

Vandaag begint de november challenge bij Kleuren met Potloden.

Binnenkort gaan we ons huis weer in kerstsfeer brengen en misschien gaan jullie zelf wel kerststukjes maken. Ik ben alvast begonnen met een kerstboeket op een kaart. Hiervoor gebruikte ik de digi Winter Wishes Bouquet van Alex Syberia Design

Om te laten zien hoe bepalend het papier is waarop je kleurt, heb ik twee kaarten gemaakt. Voor beide kaarten gebruikte ik dezelfde kleurnummers, maar het resultaat is heel anders.

Deze kaart is gekleurd op Schut artist drawing paper 160 grams. Door de lichte structuur in het papier komt de gekleurde digi op de foto wat korreliger over dan in werkelijkheid.


Onderstaande kaart is gekleurd op DCP papier 160 grams. Door het gladde papier blijven de kleuren heel helder.


Derwent Coloursoft kleuren:
dennengroen C400 - C410
steranijs C600 - C580
kaneel C600 - C550
dennenappel C 630 - C600 - C550
sinaasappel C050 - C070 - C090
bloemen C180 - C130 - C100

Een fijne dag!

Crealiefs, Caroline



10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kerstkaarten heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat verschil in papiersoort goed te zien zeg! Maar toch zijn het wel 2 mooie kaarten geworden.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten, vind beide versies heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi met die sierlijke randjes!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooow wat een verschil zeg! Ik vind ze beide erg mooi geworden…je hebt je kleurwerk mooi “ingelijst”!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee prachtige kaarten, ondanks de korreligheid heeft de eerste toch mijn voorkeur 🤩

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee prachtige kaarten, heel mooi gekleurd. Wat goed dat je het verschil in papier laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om het verschil te zien! Ik heb ook DCP papier, dus ga denk ik maar eens dat gebruiken. Mooie kaarten zijn het toch allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, de twee papiersoorten geven een totaal ander effect, beide hebben hun charme! Mooie kaartjes, beetje chic vind ik! Prachtig gekleurd!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Ik lees ze met veel plezier!
Crealiefs, Caroline